BBC STILL did not pay £1.5m ‘guilt’ cash to charities chosen by Royals after Bashir – High rank

BBC STILL did not pay £1.5m ‘guilt’ cash to charities chosen by Royals after Bashir

[ad_1]

BBC ‘STILL NOT pay £1.5million in ‘guilt’ cash to charities chosen by Royal Household after Martin Bashir scandal over his explosive Panorama interview with Princess Diana’

  • The Society promised to pay charities chosen by Royals – however dragged its heels
  • Greater than a yr after accepting ‘substantial damages’, BBC cash stays unpaid
  • Funding will now go to the corporate’s chosen charity as an alternative
  • Lord Dyson found in 2021 that Bashir used ‘misleading conduct’ to realize entry to Diana

The BBC has nonetheless not paid the sum of £1.5million which he agreed to donate to the charity chosen by the Royals after Martin Bashirinterview with princess diana turned out to be “deceptive”.

An investigation final yr revealed that the disgraced Panorama reporter had behaved dishonestly in arranging the explosive encounter with the late Princess of Wales in November 1995.

Firm officers agreed to pay the “substantial” charges to a fund chosen by Prince Harry and William – however will now probably go to causes supported by Diana, experiences The Sunday Telegraph.

This resolution would have been made after a suggestion from his brother Earl Spencer.

Bashir's controversial interview with Diana, filmed in 1995, was seen as a major scoop

Bashir’s controversial interview with Diana, filmed in 1995, was seen as a serious scoop

Within the 1995 Panorama interview, filmed at Kensington Palace, Diana admitted adultery and mentioned there have been “three” in her marriage – in reference to Camilla Parker Bowles.

Former BBC director general Tony Hall said the Dyson report was

Former BBC director basic Tony Corridor mentioned the Dyson report was ‘woefully insufficient’

Charles and Diana divorced a yr later, after separating in 1992.

Bashir resigned as BBC spiritual editor final Could, days earlier than Lord Dyson printed an excoriating report into his conduct.

Dyson mentioned Bashir solid financial institution statements and lied to steer the late princess to sit down down for the landmark interview, and that the BBC coated the scandal for years afterwards.

On the time, the interview was dubbed “the inside track of the century”, revealing Diana’s affair, her bulimia and her description of an “overcrowded” marriage to the Queen’s son Prince Charles.

Lord Dyson’s damning report revealed Bashir informed Diana she was being spied on and that Prince Charles was having an affair with Tiggy Legge-Bourke, Harry and William’s nanny.

The allegedly falsified financial institution statements he used to steer his brother have been mentioned to point out funds from Rupert Murdoch-owned media firm Information Worldwide to an offshore firm owned by Spencer’s former worker.

The alleged forgery used Diana’s paranoia that she was being spied on, betrayed and will worry for her life.

The revelations from Bashir’s interview despatched shockwaves around the globe and led to the princess being “solid adrift”, left to fend for herself exterior the royal circle.

Two years later, she died in a automotive accident in a Parisian tunnel whereas being chased by paparazzi.

.

[ad_2]